Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wstęp i skrót systemu

Go down

Wstęp i skrót systemu Empty Wstęp i skrót systemu

Pisanie by Piastun Wto 04 Lis 2014, 21:02

Co się stało?



Tamte forum po prostu padło, możliwe, że z przeciążenia. Po skontaktowaniu się z supportem dowiedziałem się, że padło w tym czasie kilkadziesiąt for na tej domenie, dlatego zmieniłem adres i domenę. Tamtego forum niestety nie odzyskamy. A, że nieszczęścia chodzą parami to kilka dni po tym padł mi system w pc-cie, gdzie miałem zapisane informacje, których nie było na stronie. Między innymi dlatego wymyślę trochę mniej skomplikowane zasady, ograniczę liczbę osób biorących udział w grze do 8, a przy okazji zmienię realia na XVw.

Realia

Gra rozpoczyna się w 1430 roku. Nie jest to jakaś szczególna data, albo wydarzenie, po prostu koniec trzeciego dziesięciolecia XV wieku. W tym czasie możemy się spodziewać wojen husyckich na terenie Czech, ekspansji terytorialnej Imperium Osmańskiego. Grając Anglią przyjdzie nam się zmierzyć z Francuzami w wojnie stuletniej, natomiast próba zjednoczenia ziem ruskich będzie utrudniona przez najazdy Ordyńców ze Wschodu. Same Królestwo Polskie naturalnie zamierza dalej prowadzić utarczki z Zakonem.

Historyczność


Gra będzie prowadzona na tyle historycznie na ile będzie trzeba. Wydarzenia, wojny wcale nie muszę być zgodne z tym jakie były. W końcu cały fun wynika z tworzenia historii alternatywnej, co wcale nie oznacza, że podstaw jako takich nie będzie. Gracz zaczyna z w miarę historycznymi granicami, wojskiem i gospodarką.

Gospodarka



Gospodarka ze względu na dostosowanie do realiów została uproszczona. Wyróżniamy tylko dwa rodzaje zasobów: złoto i zaopatrzenie, potrzebne do utrzymania wojska. Nie wyróżniamy sektorów, gospodarkę traktujemy jako ogół. Poziom gospodarki jest częściowo adekwatny do ilości prowincji. Gospodarkę rozbudowujemy poprzez wydawanie edyktów, zakładanie miast, lokacje wiosek, sprowadzanie osadników zza granicy i co tylko przyjdzie nam do głowy. Liczy się pomysł i naturalnie przeznaczone na to środki pieniężne. W gospodarce liczy się przede wszystkim logiczne myślenie, przykładowo: Odzyskanie dla Polski pomorza i spływ towarów Wisłą do Gdańska jest wspaniałym sposobem na dynamiczny rozwój. Sektor gospodarczy produkuje 5 sztuk złota oraz 4 wozy zaopatrzenia. Podatek od prowincji wynosi 10 sztuk złota.

Wojna



To chyba sprawa którą najmniej trzeba opisywać. Pewnych spraw nie da się załatwić pokojowo. Wypowiadając wojnę najlepiej jest zatroszczyć się o casus beli, czyli powód do wojny. Wojnę prowadzimy przez wysłanie mi taktyki, koniecznie z mapką. Przełomem w systemie jest możliwość dowodzenia na każdej bitwie osobiście. W tym celu należy zaprosić mnie na steam, kto jeszcze tego nie zrobił. Wojskom należy wypłacać żołd, oraz wydawać zaopatrzenie (w czasie wojny dużo większe). Każdą formację wojskową, możemy przezbroić, przeszkolić lub wymyślić swoją.

Dyplomacja i stabilność

Dyplomację prowadzimy w przeznaczonym do tego dziale. Naturalnie używamy komendy "[.hide]tekst[./hide]" żeby nikt nie przeczytał o co chodzi. Nazwa tematu ma mieć nazwy państw/ugrupowań z którymi chcemy rozmawiać. Możemy prowadzić rozmowy również z NPC-ami.

Stabilność określa poziom zadowolenia społeczeństwa z poczynań władcy, określa poparcie dla głowy państwa. Mierzy się nią od 0% do 100%, przy czym w 40% są możliwe bunty bez określonych powodów. Na stabilność mogą wpływać decyzje władcy, wydarzenia, wygrane lub przegrane bitwy wojny itp. Gracz zaczynając ma 60% poparcia.

Piastun
Piastun
Admin

Liczba postów : 353
Join date : 01/11/2014

https://sztuka-wojny.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach